maanantai 14. lokakuuta 2013

Work B**ch

Mun tyttöihastus Britniin ei vaan mene ohi :)


Olen liekeissä. Mahtavat maanantaisalmiksen takana. Viimeviikolla meni vielä osittain toipuessa Sisuista, vaikkakin onnistuin pariin otteeseen ylittämään itseni. Lauantaina kävin ihan hyvin vuoksi kokeilemassa uutta oranssia 6c:tä 3D-seinällä. Kaveri vei yliksen toista reittiä kiivetessään, ja minä päätin kokeilla kakkostellen ko reittiä. Järkytyin topatessani reitin, puhdas yläköysi onsight (jos sellaisia olisi).

Olin aivan liekeissä, jotenkin ko reitillä tuli juuri omaa vahvuutta, paljon pientä krimppiä. Koko nousun hoin vaan päässäni "muista jalat, muistat jalat".

Tänään oli tarkoituksena lähteä liidaamaan ko reittiä, mutta erehdyn eräällä 6a+:lle, joka liidissä pelästytti minulta kakat housuun, nolona tyttönä jätin nousun kesken. Uusi yritys yliksessä, puhdas nousu, mutta oli puristanut forkut kivuliaaseen pumppiin ko reitillä. Tämä pumppi sitten painoi kaikilla muillakin päivän nousuilla, kädet eivät palautuneet tuosta enää, ja tästä tietoisena yrkkäsin lauantain 6c:tä, tippuen kahdesti yliksessä, kun ei ote pidä.

Hieman huonosta alusta ja pomppaavista forkuista johtuen olin hieman äkäinen, olin päättänyt mennä vain alle kuutosen reittejä, koska oli sellainen olo, etteivät nekään tulisi nousemaan. Kaveri ei kuitenkaan ottanut kuuleviin korviinsa mitään lusmuiluja, vaan laittoi valitsemaan muutamasta reitistä sopivimman, valitsi 3D:ltä (ihan itsevarmistavien vierestä) uuden mustan 6b:n.

Olin jotenkin ärsyyntynyt, että annoin ylipuhua itseni reitille, jota en nähnyt kiipeävän ylös asti millään ilveellä, reitin alku oli jo niin hankalan näköinen. Olin nähnyt kuitenkin erään toisen kiipeilijän ratkaisevan alun, joten lainasin hänen moovejaan. Yllättäen olin jo reilusti yli puolen välin. Moovi toisensa jälkeen, paljon isoja liikkeitä, paljon isoja kahvoja, monta kohtaa joista olin 100-varma tippuvani. Olin vain niin "vihainen" etten välittänyt paljoakaan mahdollisesta tippumisesta. Työstin reitin kahdella levolla ylös, olin NIIN ylpeä itsestäni. En olisi todellakaan uskonut kiipeäväni tuollaista reittiä, isot moovit, paljon epävarmuutta, paljon tilaisuuksia lennellä vauhdilla. HUIKEAA!!

Köysittelyn jälkeen suuntasimme vielä hetkeksi boulderoimaan. Jo kertaalleen noussut vihreät ja keltaiset reitit eivät houkuttaneet, ne tiedän pääseväni paria vihreää poikkeusta lukuun ottamatta ylös. Työstin muutamaan oranssia. Oransseilla ja sinisillä on otteita, jotka kuuluvat heikkouksiini, siksi nyt tarkoituksella työstän ko reittejä. Ensikerralla aion nousta yhden toisen oranssin.. olen ihan varma siitä, alun pincthit on selätetty, loppu on krimppitepsuttelua.

0 kommenttia:

 
Template by suckmylolly.com - background image by elmer.0