sunnuntai 14. huhtikuuta 2013

pienen tauon paikka

Aivan mahtavat kiipeilyt tänään takana. Yläköysigreidi tuli nostettua tänään 6c+:aan (taas yksi pizza lisää kaverille, viimeaikoina mennyt eka 6c yläköydessä, sitten 6c liidissä ja nyt 6c+ yliksessä = 3 pizzaa) ja yksi uusi 6b/6b+ meni uskomattoman vaivattomasti ylös.

MUTTA .. olen tullut siihen tulokseen (kiitos Dru, Maarit ja Nora), että mun pitää pitää taukoa. Olen yrittänyt pitää itseni helpoilla/kevyillä reiteillä, mutta se on osoittautunut hieman hankalaksi toteuttaa, pystysuorat vitoset eivät vain .. riitä. Kummallaan mahtinousulla tänään ei tosin sattunut olkapäähän, tuli valittua krimppireitit, joissa ei tarvitse kammeta itseään tai muutenkaan asetella itseään asentoihin, jotka aiheuttava kipua/epämukavaa fiilistä.

Mä olen NIIN huono lepäämään, mutta nyt on  tauon paikka. Harmittaa vain, kun en tiedä mikä tuolla on vialla, mitä mä saan tehdä, onko juokseminen ok, saanko crossata? Kylmää, kuminauhajumppaa ja tulehduskipulääke kuuri loppuun.

Tietty jos kipu loppuu aikaisemmin kuin viikon päästä, niin sitten ajattelin harkita aikaisempaa paluuta seinille.. ja ehkä sit kans kasvattaa sitä luonnetta, että pysyn vielä tovin poissa raskailta/hasardeilta reiteiltä.

6 kommenttia:

Sara kirjoitti...

Mä ajattelin että mä lopetan hokemaan sulle että lepäisit..et sä kuitenkaan kuuntele!! Hyvä että vihdoin joku sai sut kuuntelemaan.

-didi- kirjoitti...

Ehkä se vaati tarpeeksi monta eri ihmistä .. mutta.. myöskin se, että pelästyin itse tuota jomotusta, etenkin kun ei oo mitää selvää diagnoosia.

Dru kirjoitti...

Hyvä hyvä! Vaikka lepääminen tuntuu varsin kurjalta, niin se oikeasti kannattaa. Voi olla myös ihan hyvä idea varailla aikaa olkapäävaivoihin erikoistuneelle fysioterapeutille, jolta saat hyvät ohjeet ja neuvot jatkaa. Unohdin mainita eilisessä kommentissani... Lääkärit ei välttämättä osaa antaa vastauksia arkeen ja treenamiseen liittyen, ft osaa. Lämmin suositus, ellet jo tohtorilta saanut lähetettä, koska sitten ehkä tietäisit miten kannattaa edetä, mitä varoa ja mitä treenata :)

Itse olen lomalla ja olen kuin käsille lyöty... En osaa ryhtyä mihinkään ja suunnilleen vaan itkeä tuherran. Hyvä tapa viettää lomapäiviään. Mutta tästä se, onpa aikaa harjoitella!

-didi- kirjoitti...

Dru, oon menossa fyssarille torstaina, tosin lantiosärkyjen takia, mutta eiköhän siinä samalla ehdi noi liikket :P Toivotaan että ehtii. Julkisellahan mulle ei edes laitettu lähetettä fysioterapiaan, koska.. ne jonot on niin pitkät (toi oli se syy), ja että pitää kuulema yrittää saada työterveyshuollon kautta se. Mulla on kyllä aika hyvä käsitys siitä, miten kiertäjäkalvosintreeniä tehdään mm kuminauhalla (mies kuntoutui viimevuonna olkapääleikkauksesta).

Ihan loma loma? Yksinkö lomailet? Mulle loma yleensä tarkoittaa enemmän aikaa urheilla ja laittaa kotona kaapit uuteen järjestykseen jne. Kyllä se siitä <3

Dru kirjoitti...

Niinhän se taitaa mennä, että työterveyshuollon kautta hoidetaan kaikki siihen oikeutetut. Julkiseltakin usein käsittääkseni laittaavat lähetteen yksityisille, jolloin (kai) Kela korvaa osan ja omavastuulla osa. On niin pitkä aika, kun noiden asioiden kanssa joutui puljaamaan, ettei jaksa muistaa.

Ihan lomalomalla olen :) Vaihdan työpaikkaa ja tässä välissä on tauko. Ittekseni ja tytön kanssa haahuilen, poden ahdistusta. Pikku projektia on koko ajan ja ehkä se tekemättömien töiden lista tässä painaakin. Muulla ei ole väliä, kunhan saisin leikkimökin maalauksen aloitettua. Vaan maalit puuttuu :D

-didi- kirjoitti...

Joo, mutta .eihän työterveyteen oikeasit kuulu tuollaiset vammat. Se on sitten yrittän pussista pois..

Sellainen ahdistus on tuttua, että on liikaa tekemistä, eikä saa aloitettua mitään. Mulla juuri listojen tekeminen auttaa, kun ylivedettyä tehtävien määrä alkaa olla isompi kuin viivaamattomien, niin olokin helpottuu :)Itse aloittaisin vielä niist työläimmistä, tylsimmistä hommista. Tsemiä!

 
Template by suckmylolly.com - background image by elmer.0