maanantai 19. joulukuuta 2011

laitetaan hyvä kiertämään

Mun melkein salainen joulutorttuohje, valmistaikinasta tehtyyn joulutorttuun laitetaan luumuhillon alle reilu nokare vaniljatuorejuustoa. Vinkki, keskusta kannattaa painaa shottilasilla kiinni, jotta taikina ei kohoa niin, että täytteitä löytyy pelliltä enemmän kuin leivonnaisen päältä.

Kokeilemisen arvoinen kombo voisi olla esimerkiksi joku marjahillo + sitruunatuorejuusto, jos ei niin luumuhillosta välitä.

tärähtäneet tortut
Joulutortut kävin tänään polttamassa ennalta kiipeilyseinillä (yllättyikö joku). Kaverien kanssa oli superkivaa. Mä vaan olin ihan tonttu, menin hapottamaan käteni itsevarmistavilla, vaikka tarkoituksena oli liidata! Oli niin nöyrä olo, kun olin jo ennen yhdessä kiipeilyn alottamista ihan sippi. Onneksi sentään sain yhden 5b ( ? ):n liidattu ylös, muuten olisi ollut entistä nöyrempi olo. 6b:ei sitten mennyt enää, kun ote ei vain pitänyt enää viimeisellä moovilla. MUR minulle! Siitäs sain kun ahnehdin.


ote
Sitten .. minulla ongelma, joka ei varsinaisesti ole ongelma.. tai jos kaikki ongelmani olisivat tätä luokkaa, niin olisin aika huoleton. Kiipeilyn jäljiltä minullahan on ollut hieman ongelmia sormien kanssa, ne ovat tuntuneet jäykiltä. NOH... viimeaikoina mun kihlasormus ei ole mennyt enää helposti sormeen. Sormuksethan on otettava pois sormista ennen kiipeilyä. Ongelmani on, että jos nivelet eivät jotenkin lopeta turvoksissa olemista, niin mun vihkisormuskaan en mahdu kohta.

Voi ei.. timanttisormukseni on liian pieni. On mulla ongelmat :P Kait ne pystyy suurentamaankin sormuksia, kun kerta sormuksen pienentäminenkin on mahdollista.

0 kommenttia:

 
Template by suckmylolly.com - background image by elmer.0