tiistai 12. kesäkuuta 2012

Oon niin koukussa

Eipä olisi ihan heti uskonut itsestäni, että voin jäädä näin koukkuun tähän viherpiipertämiseen. Tänään kiipeily peruuntui, koska kiipeilykaveri oli kolhassut polvensa .. ja ajatus maankääntämisestä tuntui jännittävämmältä kuin itsevarmistavilla kiipeäminen (plus käsien iho on edelleen hellänä eilisestä kiikuista)

Tänään sain seurakseni äitini plantaasilleni. Kahdestaan saimme 2-3 tunnissa tosi paljon aikaiseksi.


"Tontin" päädyssä käännetty alue on laajentunut, viimeistään lauantaina aion istuttaa maahan loputkin itämässä olevat pensaspavun siemenet. Tontilta löytyneet timjamit istutin jo käännettyyn maahan. Timjamin lisäksi alueelta löytyi paljon minttua (MOJITO!!), sitruunamelissaa, ruohosipulia, meiramia ja jotain salaattia (ehdin jo unohtaa lajikkeen nimen).

Mansikat ovat myös edellisen vuokralaisen jäljiltä. Yritin putsailla penkistä mansikoita paremmin erottuviksi. Toiselle puolelle maa-aluetta on vielä lisää mansikoita. Pitää antaa noiden nyt tehdä marjat ja syksymmällä mietin kaikkien mansikoiden sijoittamista yhdelle alueella.


Kun aluetta tarpeeksi kitki, löytyi kaikkien heinien ja muiden kasvien seasta pari yllättävän hyvässä kunnossa olevaa marjapensasta. Mustaherukat ovat juuri minun mieleeni. Taidanpa hankkia noiden kaveriksi karviaispensaan alueelle. 


Olisin mielelläni jäänyt vieläkin pidemmäksi aikaa touhustamaan, sääkset eivät saaneet minua häädettyä, mutta kun taivas repesi ja vettä alkoi tulla kuin saavista kaataen, päätin lähteä kotio. On sitäpaitsi hyvä vähän säästellä voimia, huomenna olen luvannut olla ystävän apuna muutossa.

Ai niin, kauhean mukava herrasmies kyseli haluanko hänen kääntävän minun maani.. no tottakait. Toivottavasti hän lunastaa vielä tämän lupauksen. Jos ei, niin otan maankäännön treeninkannalta, eikä sitä maata nyt NIIN paljoa ole.

2 kommenttia:

Sara kirjoitti...

Mä en kyl yhtään osaa tuommoista..saatika kiinnosta..olen niin huono noissa asioissa. Mustikoita on kiva käydä noukkimassa kesäisin koti metsissä..se jää siihen mun ostalta.
Mutta tosi ihanaa että pidät niin paljon..ja nostan hattua. Aina jotenkin ihana kuulla kun toiset puhuvat omista maa länteistä mutta itse en ole koskaan oikein osannut hoitaa kukkia, kasveja ym..ja vähän kade heille jotka osaavat istuttaa ja kasvattaa kaikenlaista kaunista ja syötävää

-didi- kirjoitti...

No ei muakaan NIIN paljoa kiinnostanut, en mä tiedä mitä mä kelasin kun menin tuohon jonoon maaplänttiä varten.

Katsotaan kauanko mä jaksan leikkiä tuolla :D

 
Template by suckmylolly.com - background image by elmer.0