sunnuntai 17. lokakuuta 2010

Alkutilannetta part 1

Mä oon nyt huhkinut vähintäänkin sen kaksi kertaa salilla seuraavien ohjeiden mukaan.

TREENI 1

Palautus 1-2 min

- jalkaprässi, kapea jalka-asento 3 x 8-12 - 77 kg (aluksi 61 kg)
- ylätalja leveä eteen 3 x 10-15 - 35 kg (aluksi 30kg.. mutta sitten muutin tekniikkaa "oikeammaksi" joten sama paino alkoi tuntua tehokkaammin)
- pystypunnerrus käsipainoilla 2 x 8-12 - 8 kg (tuntuu, että 9kg menis kans kevyesti, alkuunsa 4-5 kg)
- ristikkäistalja 2 x 8-12 - en oo kehdannut tehdä, taljassa, koneessa 25 kg tms
- hauiskääntö taljassa 2 x 8-12 - 25 kg (tekniikka pistetty uusiksi, sama kg tuntuu paremmin)
- push-down käydellä 2 x 8-12 - 30 kg (alku 25 kg)
- vatsarutistus maaten 3 x 10-15

TREENI 2

Palautus 1 min

- askelkyykky käsipainoill 3 x 20 (10/jalka) - 10 kg painoja
- alatalja 3 x 10-15 - 35 kg (alku 30 kg)
- vipunostot sivulle käsipainoilla 2 x 15 - 3 kg (ihan tuon välilevyn takia en uskalla repiä, aluksi 2 kg :D )
- tasapenkki käsipainoilla 2 x 15 - 30 kg, oon korvannut penkkipunnerruksella, aluksi 5 kg / käsi
- vasaraotekääntö (hammer) - 5 kg (aluksi 3kg )
käsipainoilla 2 x 15
- penkkidippi 2 x 15
- hoover 3 x 20-30 sek.

Mä aluksi inhosin noita askelkyykkyjä, mutta oon nyt oppinut pitämään niistä :) Mietin vain, että jos pitäisi lähteä hieman muuttamaan noita treenejä. Eri ihmisiltä kyseltäessä tulee ihan erilaiset vastaukset siitä, kysyttäessä siitä kuinka usein saliohjelmaa tulee muuttaa.

Miten mä huomaan, että jos alkaa kehitys hidastus ja kroppa tottua noihin liikkeisiin? Sitä kuitenkin pyrin liikkumaan monipuolisesti, kun nyt on uintia ja kolmea eritason krossaamista, toivottavasti jossain vaiheessa juoksuakin ja tietty ihan perusjuttuja, kuten työmatkat ja koiralenkkeilyt.

Mutta siis joo, mä diggaan noista ohjelmista ja siitä, että on vaan voinut "kävellä valmiiseen pöytään". Pitää miettiä tarkkaan miten noi liikkeet vaikuttaa mihinkin lihasryhmiin ja miettiä sitten miten luoda yhtä monipuolinen ohjelma itse. Tai sitten taas vaan unohdan koko asian, ja jatkan treenaamista noilla samoilla hyvältä tuntuvilla liikkeillä.

0 kommenttia:

 
Template by suckmylolly.com - background image by elmer.0