sunnuntai 10. lokakuuta 2010

Pallerot Tallinnassa

Ihan hienosti alkoi tänään aamulla reissu. On passi onneksi löytyi ei siinä mitään, mutta aloin palautella mieleen lähtöaikaa, josta olin eilen jutelut ystävättären kanssa.. Hm.. tuli sellainen kutina, että olin ehkä sanonut kuitenkin väärän lähtöajan. Meni vähän hilkulle, ystävätär oli mennyt toiseen terminaaliin, ja itse olin viittävaille myöhässä lippujen lunastamisajasta. Liput saatiin. JEi!

Laivassa kaikki meni hyvin, kunnes sitten päästiin aavemmalle, jossa sitten aallot heiluttivat laivaa.. allekirjoittanut sai sitten heilua kohti vessaa :D Just näin. Linda Linen laivat ovat hieman minejä, mutta talouspoliittisista syistä päädyimme sitten tähän päiväristeilyyn.

Maissa kaikki meni mukavasti, löysimme erittäin helposti Viru-hotellin. Eipä sinne ole vaikea satamasta suunnistaa, tepsuttelee vain sitä korkeaa rakennusta kohti missä on oikea logo katolla.

Päivän varsinainen määränpää oli http://www.roccaalmare.ee/?setlang=fin :

Hypättiin Viru-hotellin edestä bussiin, joka veloituksetta kuljetti meidät kauppakeskukseen. Jotenkin sitä vaan lähes suoraan marssiittin ns ravintolamaailmaan, josta löysimme aivan mielettömän ihanan ravintolan Mack Bar-B-Que (http://www.americanfood.ee/), jossa nautimme jättimäiset cocikset

Allekirjoittanut nautti Mack BBQ Burgerin (kuvassa) ja ihastuttava seuralaiseni jonkin ihanan paneroidun kanan(saa korjata jos olen väärässä) ranskalaisilla

Tarkoituksenamme oli luikahtaa ruokiemme jälkeen Marks & Spencerille, mutta.. sitten kekkasimme, ettei meidän tarvitsekaan vielä kiirehtiä. Alkuperäinen suunnitelmamme oli ehtiä pian kolmen jälkeen lähtevään bussiin, jotta ehtisimme piipahtaa vielä Virukeskuksessa, mutta oivallettuamme, että hei.. mehän voidaan shoppailla täälläkin, päätimme liikahtaa tuntia myöhäisemmällä bussilla. Joten.. nyt meillä olisi siis jollain logiikalla aikaa syödä jälkiruoat.

Kuvassa oma annokseni Coca-Cola kakku (taivaallista!). Ystävätär nautti Mack's ice-cream, jota en tajunnut edes maistaa, ollessani aivan hurmiossa varsin runsaankokoisesta kakkupalastani.

Syötyämme jättimäiste jälkiruokamme vyöryimme kohti paria liikettä, joissa olimme suunnitelleet käyvämme. Kumpikaan ei jotenkin saanut ostettua itselleen mitään, mulla varmaan kaikki se taivaallisessa hampurilaisessani ollut rasva blokkas ajattelun.

Saatuamme itsemme ulos kauppakeskuksesta, huomasimme etten olleet täysin tarkkoja aikataulujen suhteen, no ei mitään.. hypättiin taksiin, joka vei meidät satamaan, taksimatka oli 132 EKK, jonka hurjan jalokätisesti pyöristin 150 EKK:hon.

Vielä yksi kommellus onnistui tapahtua ennen pääsyämme laivaan. Note to myself: Linda Linella pitää tehdä Check in myös paluumatkalla, eikä se lippujentarkastaja helly olutlipuilla :D No ei mitään, loppuhyvin, kaikki hyvin. Pääsimme laivaan, kumpikaan ei voinut pahoin ja saimme pitää päivällisemme.

Oli aivan mielettömän ihana käydä ystävättären kanssa tuolla, girl talkkia koko reissu, naurua ja kommelluksia :) Suunniteltiin jo, että seuraavan kerran mennään ihan suosiolla johonkin hotelliin yöksi, jotta ehtii shoppailla paremmin :) Ja jos sitten vaikka ehtisi johonkin kauneushoitoihinkin :) Sellainen tota relax tyttöjenreissu. Juh.. mä lupasin jo lusikoida ystävätärtä, jos siellä saa vaan kahdenhengen sänkyjä :P

Toinen juttu. Mä olin aivan haltioissani siitä, millainen Tallinan on. Iski aivan mieletön inspis suunnata uudestaan Tallinnaan, mm valokuvaamaan. Ihania vanhoja taloja, ränsistynyttä, renoveerattuja vanhoja taloja, raunioita ja uskomattomia moderneja uusia rakennuksia. Tietysti mieluiten mä haluaisin sinne samantien :) Pitää alkaa markkinoida tuota ideaa avokille.... tai sitten mä vaan pakkaan kamani joku päivä ja lähden yksin kuvaamaan.. ei sekään olisi huono idea.

lisäys: tosiaan.. tällä reissulla tuli kuvattua vain tuota ruokaa :D ja sit tuo yksi pömpeli.. kuvausmielessä aika köyhä reissu :P
lisäys2: niin joo, ostinhan mä jotain Tallinnasta, satamasta pullon viskiä avokille ja pullon Vana Tallinnia mm jälkiruokiin.. *slurpsista*