keskiviikko 22. joulukuuta 2010

Jouluvalmisteluita

Nyt on sitten kotona todellakin pyörähtänyt joulutouhustelut täyteen käyntiin. Tänä vuonna on minulle aivan uusia juttuja omassa kodissa.

Hankimme meidän molempien ensimmäisen aidon joulukuusen. Aikaisempina vuosina meillä on ollut pieni muovinen kuusi ihan vain tilanpuutteen takia. Tänä vuonna sitten päätimme hankkia sen aidon, ja tämän asian varmistamiseksi muovikuusi lähti sorttiasemalle jo kuukausia sitten.

Aikataulusyistä joulukuusen hankita jäi minun hoidettavakseni. Mulla oli budjetti .. ja ohjeistus minkäkokoinen kuusen tulisi olla *köh* Nooh, budjetti ylitty parilla kympillä .. ja se koko .. eipä tuota kauhean pieneksi kuuseksi voi sanoa :D Mä olen vain tottunut siihen, että jouluna on varsin näyttäviä kuusia, joten en mä osannut sitten tyytyä niihin halvempiin, vaikka niissäkin oli hienoja, tässä kuusessa oli vaan jotain. Heti tiesin, että tuo on saatava.

Avopuoliso sitten teki miestenhommat, eli nirhi kuusen jalasta reilun palan ja otti alimmat ylimääräiset oksat pois.



Asetteli kuusen oikealle paikalleen.



ja katsoi, että se on suorassa



Kovasti teki mieli laittaa jo nyt kuva verkottomasta joulukuusesta, mutta säästettäköön se siihen, että näytän myös kuvan koristellusta kuusesta. Mielestäni tuo kuusi oli niin upea tuollaiseenaan tuossa ihanassa luhdan korissa, ettei se oikeastaan tarvitsisi enää mitään koristeita.

Minä tällä välin tein pellillisen joulutorttuja, aloittelin riisipiirakoiden ja imelletyn perunalaatikon teon.

Kova hommat noissa riisipiirakoissa ja perunalaatikossa. Riisipiirakoita olen tehnyt aikaisemminkin, mutta en tällä ohjeella. Mitään joululaatikoista en ole tehnyt koskaan aikaisemmin, joten tämä operaatio jännittää minua hieman.

Piirakoiden tekeminen oli hauskaa, mulla oli oma paparazzi :)





Ja piirakat taisivat onnistua



Nyt sitten jännttää tuo imelletty perunalaatikko, se on itseasiassa parasta aikaa uunissa imeltymässä, puoleltaöin saan käydä lisäämässä nestettä ja vehnäjauhoja seokseen, jonka jälkeen tuo raakile saakin sitten taasen imeltyä lisää vuorokauden verran. JÄNNÄÄ! Reseptit löytyy kokkiblogistani.

0 kommenttia:

 
Template by suckmylolly.com - background image by elmer.0