torstai 3. marraskuuta 2011

juoksua, kiipeilyä ja vanukastestailua

Sekametelisoppipostaus siis.


Eilen etätyö salli päivän aloittamisen juoksun merkeissä. Oli virkistävää vaihtelua suunnata aamulla kahdeksalta työpaikan sijaan juoksemaan. Onneksi ilma ei ollut liian virkistävä, oikein optimaalinen lenkkiä ajatellen.

Vauhdissa ei ollut mitään merkittävää muutosta, hyvään tahtiin tuli juostua normilekkin, 6,8 km. Ainoa mikä jäi harmittamaan lenkissä, oli lonkkakivun paluu. 4 km meni kivasti, mutta sen jälkeen tuli tuo polveen ja sääreen lonkasta säteilevä kipu. Pitää paneutua juoksutekniikkaan. Vähän kyllä ihmettelen, että miten tuo ei ole aikaisemmin ilmennyt... pidempiaikaista rasitusta? 

Sekä eilen että tänään tuli suunnattua seinille. Eilen illalla kävin uuden tuttavuuden kanssa. Oli ihan kivaa vaihtelua kiipeillä paljon ja helppoja reittejä. Jännitti vähän kiipeillä uuden tuttavuuden kanssa, ensimmäinen nousu olikin ihme pelkäämistä, mutta sen jälkeen homma helpottui. En ollutkaan ollut aikoihin yläkerran hallissa, kävin kiipeämässä oman feel good- reittini (5a/b? musta negatiivinen) sekä kävin kokeilemassa miltä yksi toinen 5b reittin tuntuu nykyään. Edellisellä kerralla ko reitti (varmaan kuukausia sitten) oli minulle ylitsepääsemätön, mutta ei enää. Se tuli kiivettyä yllättävän kivuttomasti. 

Pääsin myös vähän neuvomaan uutta tuttavuuttani kiipeilyssä. "Opettaminen" oli virkistävää vaihtelua, yleensä mä olen se, joka pitää suurinpiirtein työntää reitit ylös :P Tuntui hyvältä päästä hieman jakamaan sitä hyvää, mitä oon niin paljon viimeaikoina saanut.

Voisi tietenkin kuvitella, että koska eilenkin vielä oli käsivarret niin kipeinä, että yksikin nousu oli kivulias, olisi ollut viisasta tänään levätä kiipeilystä. Lepäsinkö? En :P

Tänään sitten suuntasin kaveripojan kanssa seinille. Hävetti ihan hirveästi, kun koko ajan hoin "tänään otetaan iisisti".. Mä en liidannut, kerran kokeilen mennä kakkosena (6b:tä.. urakka loppui kun nauratti liikaa). Muuten tänään otin kans iisisti, kiipesin kyllä 6a:n reittejä. 2,5h:n säheltämisen jälkeen käsivarret oli niin hellänä, ettei 4:n kiipeilykään onnistunut, siinä vaiheessa mun suotiin relaavan siltä päivää :D Ihanaa, kun mua ei päästetä helpolla.

Liidaamisen varmistamisessa saattoi ehkä tapahtua tänään edistymistä. Hetken pelästyin, että hermostutinko kanssakiipeilijän mun surkealla varmistustaidolla, melkein vedin miespolon kiinni seinään nontoppina. Mä taisin kuitenkin lopulta tajuta miten paljon köydessä tulee olla löysää, jotta kiipeäminen olisi sujuvaa.. ja jos sieltä mätkähtää enemmän alas löysän takia.. niin se vaan kuuluu tähän.

Mä oon kyllä aika hämmentynyt omasta kehityksestaä kiipeilyn suhteen. Olen jo kauan aikaa sitten ylittänyt omat villeimmät odotuksen oman kiipeilyn suhteen. Jotenkin kuvittelin jossain vaiheessa, että 5b:n reitit olis se mun ultimatejuttu. Enpä olisi yhdessä vaiheessa voinut kuvitellakaan nousevani pelottomasti kiipeämään 6a:n reittejä, ja pääseväni ne vielä ylös asti :)

Nyt olisi sitten hieman lepoa kiipeilystä, kahden päivän tauko. Huomenna suuntaan heti aamusta salille äidin kanssa. Mielenkiinnolla jään odottamaan treeniä, kämmenissä on rakkuloita ja kämmenien iho on muutenkin hellänä.

Ja vanukkaasta

 
Tuli tilattua ystävän kautta tätä proteiinivanukasta. Odotukset olivat kovat, mutta.. todellisuudessa... se on vaan paksua palkkaria, ei pahaa .. ei kyllä hyvääkään. Ehkä tuohon vielä tottuu. Vinkkinä, paketin ohje on 2h liotusta, mutta kahdessa tunnissa tuosta ei tule mitään. Laitoin tänään aamulla toisen koe-erän vanukasta tulemaan, ja työpäivän ja pitkän kiipeilysession jälkeen .. oli vähän kiinteämpää velliä.

4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Kannattaa kokeilla proteiinivanukasta vaniljan makuisena. Itekään en tykänny tosta suklaasta, enkä toffee-banaanista, mutta vanilja on nam :)

-didi- kirjoitti...

Mä puolestani en ole niin vaniljan ystävä, se ei ihan uppoa jätskissä eikä esim jugurtista. Tietenkin jos tulee mahdollisuus maistaa, niin maistan, mutta en mä enää toistamiseen osta sokkona tuommoista pönttöä.

Sara kirjoitti...

hmm Eikö pitkä kommenttini tullut eilen tähän perille?? Nyt en jaksa uudestaan kirjoittaaa.

-didi- kirjoitti...

Sara, ei oo tullut.

 
Template by suckmylolly.com - background image by elmer.0