sunnuntai 12. elokuuta 2012

hampuri 2-8.8.2012

Olipas ihanan rentouttava reissu Hampurissa. Tuli syötyä hyvin, shoppailtua, urheilutua ja otettua ihan relax.

Torstaina seikkailimme taksilla (kannattaa muuten näemmä ottaa paperilla osoite varmuuden vuoksi... ettei vahingossa sitten huristella ihan kaupungin toisella puolelle, kun taksikuski ei kuule/kuuntele lauseita loppuun näemmä). Torstaina halusin tehdä päivällisen vanhemmilleni (vaihtariperheeni vanhemmat), lihapullat, kukkakaalimuussia ja salaattia. Ruoan jälkeen suuntasimme mieheni kanssa kekskustaan. Tarkoituksena ei ollut erityisemmin shoppailla, mutta jotenkin sit sitten vain tarttui kaikennäköistä mukaan.

oho, shoppailin vähän

OGE:sta tarttui mukaan vänkeät farkut ja musta mekko, Schuhkaysta kahdet Converset, Karstadista bikinit
ja softsell-takki ja Saturnista yksi tuotantokausi The Big Bang Theorya sekä True Blood:n kolmas tuotantokausi DVD:llä. Neljäskin tuotantokausi olisi ollut, mutta se oli vielä normaalihintaisena, joten jätin sen odottamaan ensivuotta. Ennen kotiutumista nautimme lasilliset viiniä Alsterpaviljongissa.

Perjantain agendaan kuului tutustuminen paikalliseen varustenettiin Globetrotteriin sekä Nordwandhalleen. Globetrotterista löytyi edullisesti Mammutin reppu mm kiipeilyä ajatellen.

eikös olekin funkyt pinkit farkut, OGE:n löytö

pose pose (kengät auki jne :P )

päivän vaikein nousu

puolet rakennuksen ulkoseinistä oli vuorattu mahtavilla muotoseinillä ja  kiipeilyreiteillä

Nordwandhalle
Kastuttiin vähän vol 1,  uuden takin testi nro 1
sateenkaari ja jos tosi tarkkaan katsoo, niin tuossa näkyy  TOSI himmeästi toinekin yläpuolella
Perjantai-illan ohjelma oli alunperin syödä hyvissä ajoin vanhempieni kanssa, käydä drinkeillä Der Turm -ravintolassa ja sen jälkeen ehtiä vielä kotiin ennen kuin Elena-sisko saapuisi Hampuriin viikonlopunviettoon. NOH, ruoka ei ollut viideltä, eikä kuudelta... vielä seitsemältä odoteltiin .. yhdeksältä saimme vihdoinkin murua rinnan alle.. Ei se ole niin justiinsa :D

Lauantaina päivä aloitettiin juoksulenkillä siskon kanssa, tuli vähän neuvottua siskoa miten hän voisi kehittyä enemmän juoksussa. Lounassuunnitelmissa meillä oli miehen kanssa tapaaminen minun lukiokaverin Philinen kanssa. Suuntasimme Hampurin keskustaan syömään kiinalaista sekä ihmettelemään Hamburg Pridea.

Hamburg Pride yllätti, kuvittelin vain jotain marsseja, mutta tapahtuma muistutti paljolti Kölnin karnevaaleja ja   Love Paradea.

Lauantai-illalle meillä oli suunnitelmissa lähteä siskon mukaan kotibileisiin. Hieman aluksi nolotti, ne olivat synttäribileet ja me vain kuokimme siellä, mutta lopulta siellä oli tosi hauskaa, synttärisankari oli rakentanut Photoboothin sinne, meksikaner-shotteja oli tarjolla runsaasti ja tuli pelattua hauskoja seurapelejä.

elämäni ekat pöytäfutikset

hauska juomapeli, pakko hankkia meille tuo sama

photo boothin tuloksia

Sunnuntaina oli ohjelmassa taas kiipeilyä. Nyt suuntasimme miehen kanssa muutaman korttelin päässä olevalle DAV Kletterzentrum Hamburg:lle. Vanhempani tulivat katsomaan meidän kiipeilyämme, olin erittäin otettu tästä. Sunnuntaina vielä kokkasimme mieheni kanssa perheellemme ennen siskoni lähtöä. Sunnuntai-iltana suuntasimme viinilasillisille baariin, johon mieheni olisi jo perjantaina halunnut mennä.

keltaisen 6+:n liidasin (kerran köyteen) punaisen seiskan kakkostelin , kahdesti köydessä

Matkalla kohti der Turm -baaria, polkupyörä on ainoa oikea tapa liikkua Hampurissa

valkoviiniä

Maanantaina meillä oli suunnitelmissa mennä aamiaiselle Alexille Alsterpaviljonkiin. Siellä tuli taas herkuteltua oikein ihana aamiainen, muina aamuina olin yrittänyt syödä terveellisesti puuroa ja raejuustoa (yllätyksekseni löytyi vähälaktoosista raejuustoa ytimestä). Shoppailimme myös hieman, minun mukaani tarttui Adidaksen outdoor -pöksyt metsärymistelyitä varten. Kahdelta kävimme katsomassa Ted-elokuva Streits-teatterissa. Streits on edelleen tietääkseni ainoa elokuvateatteri tuolla, jossa voi katsoa elokuvia origiinaaliversioina. Maanantai-illan otimme rennosti, luimme, katsoimme sarjoja ja vietimme aikaa perheeni kanssa.

Tiistaille osuikin sitten meidän matkamme uusin juttu. Olimme päättäneet tehdä retken autolla Pohjanmerenrannelle St.Peter-Ordniin. Olimme alunperin miettineet auton vuokraamista, mutta vanhempani antoivatkin meille heidän Volvonsa käyttöön. Meidän tarkoituksenamme oli hieman testata aikaisemmin lomalla ostettua Soft Shell -vaatteita ja uutta reppua.

Kaikki meni mukavasti, ajoimme puolitoistatuntia pohjoiseen, ihastelimme maisemia ja ihmettelimme satoja tuulivoimaloita. Saavuttuamme määränpäähämme suuntasimme kohti hiekkadyynejä ja rantaa. Ilma oli koko ajan ollut hieman sadetta enteilevä, mutta ajattelimme meidän vaatteiden pitävän vähän kosteutta. Sitten päätti koko taivas kaatua päällemme. Olimme alle puolivälissä rannalle menevää siltaa /kävelykatua, kun sade alkoi.. yli puolessa välissä olimme niin märkiä, että kengätkin jo loiskuivat vettä. Lopulta pääsimme rantaravintolan alle pidättelemään sadetta. Siellä sitten yritimme hieman kuivatella ja vaihtaa vaatteita.

mä Nordsee-Ostsee Kanal sillalla
horisontti on täynnä tuulivoimaloita
kuivattelemassa Sansibarin alla

Sansibar ja punaviinirommi
meidän rantaloma
me
Pohjanmerenrannalla tuuli hieman
Kuhan tosiaan pääsimme rantaravintolaan kuivattelemaan ja lämmittelemään lisää, nautimme hieman lämpimiä virvokkeita olimme taas valmiita tutustumaan lisää tähän merenrantakaupunkiin. Kävelimme kilometrejä rannalla ja pelleilimme. Löysimme myös ihanan Italialaisen ravintolan vekkuleine tarjoilijoineen. Ajalimme kotio, jossa olimme kahdeksalta. Avimies oli innoissaan päästessä ajamaan nopeusrajoituksettomilla teillä, vaikka ei tuolla vanhalla Volvolla uskaltanut yli mennä yli 150km/h.

Keskiviikkona valmistauduttiin kotiinpaluuseen. Kävimme ostamassa viimeiset tuliaiset sekä perheelle että itsellemme. Saksasta kannattaa ehdottomasti ostaa juuri jos haluaa jotain hyviä viinejä edullisesti sekä kauneudenhoitotuotteita. Ostin taas vinon pinon erilaisia kasvonaamioita, vähän meikkejä, dödöjä jne jne juttuja, joita tulee aina ostettua pitkin vuotta.

Matkan jälkeen oli ihana palata kotiin ja saada oma koira syliin. Kauaa ei kuitenkaan tullut nautittua oman kodin rauhasta. Torstaina suuntasin taas kaveripojan kanssa kallioille JA perjantaina lähdimme kahden yön kiipeilyreissulle Kustaviin.