tiistai 4. lokakuuta 2011

WHAAAAT :D

Takana on ehkä mahtavin kiipeilykertaa vähään aikaan. 


Minuahan pelotti jopa tänään lähteä kiipeilemään ystävän ehdottaessa liidausta. Viimeksi uskalsin liidata, mutta se ei mennyt mitenkään kauhean mairittelevasti. Olin aivan kauhusta kankeana, koin etten pystyisi mitenkään tänäänkään kiivetä mitenkään tätä paremmin.

Aloitimme tänään kevyesti yläköysittelyllä. Tai no kevyesti ja kevyesti, ensimmäinen 5b:n nousu meni kahdessa erässä. Yhdessä vaiheessa innostui kokeilemaan uuden seinän nurkassa olevaan 6a:ta, sillä siinä näytti olevan varsin mukavat otteet. Reitti oli superkiva, otteet hyviä, onnistuin vain saamaan krampin sekä niskaan että pohkeeseen siinä säheltäessäni :D Ensikerralla paremmin sitten. Ensikerralla voin myös käyttää hyväkseni sitä, että katselin muutaman muun kiipeilijän nousut ko reitillä.

Seuraavaksi sitten kaveripoika varmisti minun liidatessa erästä reittiä, jota aluksi luulin 5a:ksi, joka sitten kiipeilyn jälkeen paljastui 5c:ksi!!! Liidasin reippaasti yli puolenvälin, en tainnut edes laskeutua köyteen kertaakaan. Ylösasti en tosi päässyt, sillä käsistä loppui voimat, liidi ottaa käsiin yläköysittelyä rankemmin. Kaveripoika sitten liidasi reitin ylös asti, ja yritin vielä mennä kakkosella ylösasti, mutta voimat eivät vain riittäneet. Käsivarret olivat aivan pumpissa, sain hädintuskin avattua solmun irrottauduttuakseni köydestä.

Yritin vielä liidata yhtä toista reittiä, jälleen voimat loppui kesken. Kyseessä oli reitti, jonka olen aikaisemmin noussut kakkosena ylös.

On niin mahtava olo, aivan yhtä mahtava kuin mitä oli esimerkiksi puolitoista viikkoa sitten juoksun jälkeen. Kotimatkalla vaan hymyilin, kun olin NIIN tyytyväinen itseeni. En pelännyt, uskalsin liidata, pääsin 5c:tä pitkälle liidaten ja yllätin itseni 6a:n nousussa. 

Ensikerralle on tavoitteena nousta yhtä toista 5c:n reittiä, jonka ystävä tänään jo liidasikin. 

Vähän pitäisi tuohon omaan tekniikkaan keskittyä, kaveripoika antoi palautetta, että jalat laahaa tarpeettoman alhaalla. Pitää keskittyä siis tähän.

S, miten mä maltan odottaa viikonloppuun :D ?

2 kommenttia:

Sara kirjoitti...

Sä olitkin tosi hyvä tänään! On hyvä että ei ollut toisia reittejä lähellä jota olisit voinut käyttää avukseksi liidatessa..niin sitä parhaiten sitten joutuu liidaamaan yhtä väriä!!

Todellakin sitä pinkiä 6a:ta saat luvan mennä uudestaan, se meni teknillisesti tosi hyvin!! ;)

Olen samaan mieltä, sun jalat turhaan laahaa perässä, siksi kiipeily käy käsillesi niin pahasti. Jos käyttäisit jalkoja niin kuin olen yrittänyt neuvoa, säästyisit vähän. Tosin liidatessa semmoinen tekniikka tulee ajan mukaan. Mä en ensim osannut jalkoja tänään 5c:tä liidatessa paljonkaan käyttää. Ehkä Su menee paremmin!

Kuulin että uusi parveke auki!! Sinne suuntaamme varmaan Marjaanan kanssa To..mutta sinä ja minä sitten liidin kimppuun Su. Mä ajattelin yrittää ehkä uskaltaa jotain 6a:ta liidata?!

-didi- kirjoitti...

Saat neuvoa miten saan tuon laahauksen hiottua pois :)

Omiin käsiin luottaa enemmän kuin siihen, että saa nostettua itsensä jaloilla ylös ja säilyttäisi vielä tasapainon.

Menkää vain :) mulle tuttu paikka. Olen enemmän innoissani seinästä, jolla tänäänkin kiipeilimme.

 
Template by suckmylolly.com - background image by elmer.0