maanantai 31. lokakuuta 2011

elämän peruskysymysten äärellä

Miksi silloin kun ei yritä, hiukset ja meikki näyttävät parhailta? Miksi juuri laittautuessa ei hiukset eikä meikki onnistu? Tänään on siis sekä tukka että meikki hyvin, kun ei oo edes yrittänyt :P

Tänään oli NIIN mieletön päivä seinillä. Olen tainnut saada parilla viimeisellä kiipeilykerralla jostain extraboostia (en tiennyt, että se olisi enää mahdotonta), päätin tänään etukäteen, että nyt en pelkää liidausta. Kaveripoika ilmoittikin aikaisemmin päivällä, että tänään vaikka työntää mut liidireitit läpi.

Mä en ymmärrä miten tämä kaveripoika on niin kärsivällinen, että malttaa jatkuvasti neuvoa ja odottaa mun keräävään itseäni seinällä. Tänään pääsin yhden superpelottavan 5b:n ylös liidaten kuten myös 6a:n. Alkeperäinen suunnitelma 6a:n suhteen oli, että kiipeisin sen ylös muutamalla pysähdyksellä. Mua vaan pelotti niin kovasti (plus kädet oli jo siitä kauheasta 5b:stä hapoilla), että enemmän oli ihme jos en joka klipin jälkeen kasannut itseäni. Tuli mentyä kakkosella myös yksi toinen 5b sekä 5c. Greidit eivät sinänsä olleet mitenkään haasteelliset, mutta seinät taas olivat negoja ja niissä oli "portaita".

Tuli tosiaan nössöiltyä seinillä 3h. Aluksi väsytin itseäni hieman itsevarmistavilla.

On kiva huomata, että jaksaa paremmin ja paremmin seinällä. Sitä saa sen extraboostin jostain kun liidaa, siinä vaan kun ei uskalla tipahtaa köyteen.. vaikka kerran niin teinkin, mutta siinä vaiheessa kädet jo tärisi kunnolla.

Liidauksen varmistaminen tuntuu vielä vähän hankalalta, mä vielä haen sitä rytmiä miten syöttää köyttä kiipeilijälle. Kovasti pelkään tässäkin olevani niin huono, että kanssakiipeilijät hermostuvat. Ei oo kiva, jos en tajua antaa riittävästi köyttä, ehkä mä ajattelen sitä liikaa siltä kannalta, että miten mä nössöilen seinällä, enkä halua köydessä olevan lainkaan löysää.. kaikki eivät pidä siitä.

Nyt on iho rikki sekä kämmenistä että kämmenselistä, kovasti näyttäisi olevan kädet täynnä rakkulanalkuja, käsivarsiin, kämmeniin ja yläselkään särkee.. mutta se oli NIIN sen arvoista.

ps. huomasin, että mulla on myös sääret ja reidet aivan tuusannuuskana. Taisi huomisesta tulla lepopäivä :P

0 kommenttia:

 
Template by suckmylolly.com - background image by elmer.0