sunnuntai 13. helmikuuta 2011

Kiipeilyä ja meksikolainen ilta

Eilen oli aivan mahtava päivä, päivä alkoi crossaamalla, sitten valmistelin illan herkutteluja varten ruoka-ainekset. Me menemme ystävänpäivänä ulos syömään, avopuoliso olisi halunnut mennä Santa Fe´hen syömään fajitaksia, mutta mä taasen halusin erääseen toiseen ravintolaan. Koska sitten valittiin mun vaihtoehto, niin päätin tehdä avokille meksilaisen illan meillä kotona.

Iltapäivällä hain avopuolison töistä, josta suuntasimme yhdessä kohti Salmisaaren liikuntakeskusta ja Kiipeilyareenaa.


(kuva laitattu sivulta: http://kiipeilyareena.com/)

Mä en ole koskaan aikaisemin käynyt kiipeilemässä, moni on kyllä puhunut siitä ja avopuolisokin on käynyt ja tykkää lajista. Olin sitten ottanut yhteyttä tuonne ja kysynyt, että onko tuolla mitään kiipeilyneitsyille.

Kiipeilyareenalta löytyy mm Pohjoismaiden korkein kiipeilyseinä, muutamia itsestäänvarmivia köysiä/paikkoja sekä useita kiipeilyseinä, paljon erilaisia reittejä sekä boulderointi mahdollisuus.

Meitä kiipeilyssä opasti henkilö, joka on kiipeillyt mm Mont Blancille ja on Kiipeilyareena toimistusjohtaja.

Ensimmäisellä kiipeilykerralla mentiin itsestäänvarmistavilla reiteillä. Mä taisin ekalla kertaa kiivetä pari metriä, enkä meinannut uskaltaa päästää irti :D Ihan hyvin se meni sitten. Seuraavalla kerralla pääsin jo vähän korkeammalle ja lopulta uskalsin kiivetä jo ihan ylös asti. Ekoilla kerroilla kädet oli niin hapoilla tuosta, etten voinut kuvitella enää kiipeäväni yhtään. Onneksi en kehdannut kitistä, vaan menin rohkeasti niihin paikkoihin mihin

Niiden itsevarmistavien jälkeen hirvitti se, että avokki varmisti minut. Vielä kauheampaa oli se, että minä jouduin vastaamaan avokin hengestä varmistamalla hänen kiipeilynsä O_o Ihan hirveää. Mitä jos se olis tippunut.. en mä peris vielä mitään. Just tällaisten asioiden takia meidän pitäisi olla naimisissa :D Avokki ei varmaan nyt joko a) uskalla ikinä kosia b) uskalla lähteä mun kanssa kiipeämään sen jälkeen kun ollaan naimisissa :P

Tuosta kiipeilystä jäi aivan mahtavat fiilikset, ollaan avopuolison kanssa molemmat niin innoissamme, ettei olla mistää muusta puhuttukaan kuin kiipeilystä. Avopuolison miettii jopa kiipeilykenkien hankkimista. Mä en ole vielä niin pitkällä.

Kotiuduttuamme järjestin tosiaan meille meksikolaisen illan.

Alkupaloina oli Quesadillas de Nuez, eli vuohenjuustolla, saksanpähkinöillä, hunajalla ja jalapenoilla täytettyjä Quessidilloja.



Pääruokana oli naudanlihaburritoja, eli naudaniliha-paprika-sipulipaistossa plus guakamolea ja juustoraastetta sisällä, päällä tuota juustokastiketta (mikä se nimi olikaan?) + jalapenoja, lisukkeena salaattia valkosipulikastikkeella ja nachoja ja salsaa.



Jälkiruokana oli ihan Pirkan kolmen suklaan jäätelöä :)

0 kommenttia:

 
Template by suckmylolly.com - background image by elmer.0