lauantai 26. helmikuuta 2011

Laihduttamisen lopettaminen


10.lokakuuta 2010

Eli aamupaino : 67,8 kg
rasva% : 27,9
neste%: 52,5
lihas%: 7,7


Tänään:

aamupaino 63,4 kg
rasva% 25,7
neste% 52,4
lihas 7,4
(joku toinen lihasjuttu 35,5)

Tässä onkin ollut sellainen omituinen "tuloksia syntyy ja rasva palaa" -olo.

Painon tippuminen noin nopeasti on koukuttavaa. Mä mietin vain, että kuinka alas painon oikein voisikaan saadan. "mä en halua lopettaa laihduttamista koskaan, koska tästä tulee niin hyvä olo". Joskus mulla on tuollaiset ajatukset, mutta mä tiedän ne vääriksi. Pelottaa tavallaan se, että sitten kun olis periaatteessa siinä omassa tavoitteessa, etten mä uskalla lopettaa, kun pelkään samantien saavani kaikki menetetyt kilot takaisin.

Onneksi tosiaan mun paino on vielä vaikka viisi kiloa pienempänä ihan hyvän rajoissa. Tällä pituudella mun BMI olis normaali vielä 57 kiloisena. Mutta mikä on mun tavoite? 60 kg? Vai voiko sitä määritellä kilossa. Onko se sitten kun on samanlainen kroppa kuin Mari Kasvilla tms?

Miten mä sit siirryn normaalimpaan isompikaloriseen ruokavalioon? Mun pitää sitten varmaan ainakin vähän vähentää tuota proteiinin määrää, koska nyt saan sitä päivittäin aika hurjat määrät. Aamuprotskun määrään voisi ehkä puolittaa.. Entäs maitorahkat väli- ja iltapalana. Puolet niistäkin? Proteiinia pitäisi kuitenkin olla jokaisella aterialla.

Karppaus tai hyväkarppaus kyllä tuntuisi siltä mun jutulta, kaipa mä sit palaan siihen... mutta jotenkin kontrolloidusti? Vai jatkanko nykyisellä, mutta lisää hedelmiä vähän jokaiselle aterialle? Oliiviöljyn? Pähkinöitä? Opinko sallimaan itselleni esim juuston ja kerman? Ja hei tietenkin, linssit ja pavut Niillähän saadaa hyviä kaloreita lisää ruokavalioon.

Onneksi tässä ei silleen ole vielä kiire, mutta nämä asiat on hyvä miettiä etukäteen. Silloin kerran kun onnistuin laihduttamaan pelkällä ruokavaliolla siihen 58 kiloon, niin mä ahdistuin siitä laihduttamisen lopettamisesta niin paljon, etten meiannut pystyä. Kävinkin juttelemassa silloin lääkärin kanssa tästä tunteesta. Antoi ihan hyvin vinkkejä, ja relasin :)

Tuli vain näitä mietittyä. Hyvä ystävätär oli eilen illalla kylässä ja hän kertoi miettineensä tätä mun touhua. Mä oon kyllä tosi neuroottinen, eikä mun historiaa silmälläpitäen mikään ihme, jos joku jää tätä mun touhua miettimään.

Tänään tosian ei kuitenkaan näitä laihduttamisjuttuja tarvitse miettiä enempää, tänään on herkuttelupäivä :) Illalla maistunee herkut ja ehkä jopa siideri tai pari :)

0 kommenttia:

 
Template by suckmylolly.com - background image by elmer.0